سلام!

طی چند جلسه ی آینده، مقداری به کار های گرافیکی خواهیم پرداخت تا بتوانیم از چیزهایی که تا به حال آموخته ایم، برای ایجاد پروژه استفاده کنیم.

یکی از بهترین گزینه ها، کتاب خانه ی SDL (مخفف Simple DirectMedia Layer) است. این کتاب خانه (و کتاب خانه های دیگری که بر اساس این کتاب خانه به وجود آمده اند) به شما امکان ایجاد یک محیط گرافیکی را می دهند که بسیار سریع است. زیرا به جای این که از cpu استفاده کند، از کارت گرافیک برای اجرا شدن استفاده می کند. ضمنا تغییرات صفحه را نشان می دهد، کلّ صفحه را از اوّل رنگ آمیزی نمی کند.

حالا می خواهیم این کتاب خانه (و بقیه ی کتاب خانه های لازم) را نصب کنیم. فعلا ما از کتاب خانه ی SDL1.2 استفاده می کنیم.برای نصب این کتاب خانه - اگر در محیط Linux هستید - پکیج های زیر را نصب کنید (تنها ورژن SDL_ttf باید ۲.۰ باشد، بقیه همگی ۱.۲ هستند)؛

libsdl1.2-dev libsdl-gfx1.2-dev libsdl-image1.2-dev libsdl-ttf2.0-dev

فعلا تا این جا همین کتاب خانه ها هم کار ما را راه می اندازند. اگر با چگونگی نصب این پیکیچ ها آشنایی ندارید، دستور زیر را در Terminal وارد کنید؛

sudo apt-get install libsdl1.2-dev libsdl-gfx1.2-dev libsdl-image1.2-dev libsdl-ttf2.0-dev

اگر از سیستم عامل های دیگری استفاده می کنید، برای آشنایی با روش نصب این کتاب خانه ها به این جا مراجعه کنید (دقّت داشته باشید ورژن درست (۱.۲) را دانلود کنید).

کامپایل کردن برنامه هایی که از SDL استفاده کرده اند هم قوانین خاصی دارد که در مطالب بعدی به آن ها می پردازیم.

موفق باشید!