سلام!
این جلسه می خواهیم ابعاد صفحه نمایش را به دست آورده و متناسب با آن، یک پنجره ایجاد کنیم.
برای این کار باید از تابع SDL_GetVideoInfo استفاده کنیم.
const SDL_VideoInfo *SDL_GetVideoInfo();
این تابع برخی از مشخّصات مربوط به توانایی سیستم را در کارهای گرافیکی برمی گرداند. خروجی این تابع یک اشاره گر از نوع SDL_VideoInfo است.
const SDL_VideoInfo *videoInfo = SDL_GetVideoInfo();
حالا ما مشخّصات ذکر شده را در videoInfo داریم. حالا برای این که رزولوشن را به دست آوریم، مانند کد زیر عمل می کنیم.
int screenWidth = videoInfo->current_w;
int screenHeight = videoInfo->current_h;
حالا می توانیم متناسب با ابعاد صفحه ی نمایش، یک پنجره ایجاد کنیم. دقّت داشته باشید که اگر می خواهید پنجره تان تمام صفحه (fullscreen) باشد، حتما باید ابعاد آن را برابر با ابعاد صفحه نمایش قرار دهید.
SDL_Surface *screen = SDL_SetVideoMode( screenWidth, screenHeight, 32, SDL_HWSURFACE );
موفق باشید!